PDF van de lezing over "Zuur en Base" op 23 januari 2019.
PDF van de lezing over "Darmflora" op 24 januari 2018.

Weetjes

De grootste rijkdom is gezondheid. Met onze drukke levensstijl is het gemakkelijk om het belangrijkste in het leven te vergeten - onze gezondheid. Jongleren met werk, familie, vrienden, fitness, voeding en plezier kan echt overweldigend zijn. We willen allemaal gezond zijn, maar waar begin je? Hoe creëer je je eigen individuele en succesvolle pad naar gezondheid en welzijn?

Beweging en Sport, is het nodig?

Waarom zou je gaan bewegen? Waarom zou je, in je vrije tijd, gaan sporten? Het antwoord is simpel. Iedereen weet intussen hoe belangrijk het is om regelmatig te bewegen. Je wordt immers minder snel ziek, wandelt energieker door het leven en kan sneller nadenken.

Welk type van beweging past nu bij jouw doel? De ene bewegingsvorm helpt je bijvoorbeeld bij afvallen, de andere zorgt voor een betere conditie en weer een andere vorm van bewegen helpt je om sterker te worden.

Maar hoe begin je eraan en hoe hou je vol? Je hebt vast al geprobeerd om tijd te maken voor vaste bewegingsmomenten, maar hoe hou je het regelmatig sporten ook echt vol? Maak er een gewoonte van. Wist je dat je iets 21 tot 45 keer moet herhalen om het echt als ‘gewoonte’ te kunnen beschouwen.

Zorg ervoor dat je bewegingsmoment de normaalste zaak van de wereld wordt. Noteer een vast uur in je (drukke) agenda. Om het maximum uit je bewegingsmoment te halen en met een happy gevoel naar huis te gaan, sport je het best tot je begint te zweten. En dan ga je nog een half uur door. Op dat moment maakt je lichaam endorfine aan, een stof die ons een geluksgevoel veroorzaakt. Beweging geeft je energie en brengt je in balans. Met de tips van gezondheidscoach Bodil Bajwa vind jij ook een sportroutine die bij je past.


Copyright © Bodil Bording Bajwa - Health Coach